Ben je een ondernemer? Dan wil je natuurlijk dat je bedrijf blijft groeien en dat de resultaten goed zijn. Je wilt presteren en telkens blijven vernieuwen. Je investeert in je bedrijf, je ontwikkelt jezelf en je zorgt voor de ontwikkeling van je medwerkers. Dit doe je allemaal met maar een doel: je bedrijf zo succesvol mogelijk maken. Dat daar af en toe wat investeringen bij komen kijken, neem je voor lief. Zo speel je het spel immers. Je investeert in iets en hoopt daar dan meer voor terug te krijgen. Om te groeien, moet je wel weten waar je kansen liggen en ook waar je zwaktes liggen. Grote kans dat je deze al in kaart hebt gebracht. Toch blijft de technologie zich ontwikkelen en dat speelt voor jouw bedrijf waarschijnlijk ook een rol. Je moet mee blijven gaan met de laatste trends. Wellicht breng je een nieuw product op de markt, maar wordt dat helemaal niet goed ontvangen door de consumenten. Dit kan komen door gebrek aan marketing en promotie, maar ook aan het product zelf. Het kan zijn dat mensen er geen behoefte aan hebben. Daar moet je dan ook eerst goed onderzoek naar doen. Mocht het niet goed gaan, dan wil je wel op tijd kunnen ingrijpen. Dan moet je tijdig beslissingen kunnen maken en proberen om het tij te keren. Om dat voor elkaar te krijgen, moet je je resultaten inzichtelijk krijgen. Hoe? Met een KPI dashboard.
Het KPI dashboard
Het wordt ook wel het management dashboard of het online dashboard genoemd. Hoe je het ook wilt noemen, het blijft een dashboard waarop de statistieken en resultaten van jouw bedrijf op weer worden gegeven. Belangrijke informatie die overzichtelijk op één centrale plek staan. Je kunt resultaten vanuit Analytics of AdWords halen, maar ook resultaten van e-commerce, social media en nog veel meer. Als ondernemer heb je doelen gesteld. Je werkt samen met je medewerkers ergens naar toe. Je hebt targets opgesteld en met zijn allen werk je naar één groter doel. Door middel van het dashboard kun je zien hoe het ervoor staat. Je kunt per dienst de resultaten laten zien, per afdeling, per product of misschien heb jij zelf wel een idee over een indeling. Het dashboard wordt geheel op maat gemaakt, zodat deze precies past bij jouw bedrijf. Aan de hand van dit dashboard kun je schakelen, strategieën bijstellen en beslissingen maken. Gaat het niet zo goed met een campagne? Dan kun je achterhalen waar het probleem ligt en die moet je aanpakken. Het geeft je dus handvatten om je bedrijf te laten groeien en om succesvol te maken.
Dashboard inrichten
Zoals hierboven al gezegd is, kun jij het dashboard geheel naar eigen wens inrichten. Jij bepaalt welke resultaten je wilt zien. Het inrichten van het dashboard kun je beter overlaten aan mensen die daar verstand van hebben. Zo kun je onder andere Cyffer inschakelen om een dashboard op maat te maken. Het grote voordeel hiervan is dat je een goede service krijgt. Mocht er iets wijzigen, dan hoef je het enkel door te geven en Cyffer past het binnen no-time voor je aan. Wil je een succesvol bedrijf? Dan kun je het beste een dashboard in laten richten.