Skip to content
Plaats je bericht
Plaats je bericht

Versterk de positie van je eigen site!

  • Alle berichten
Plaats je bericht

Versterk de positie van je eigen site!

Het nieuwe winkelen

sannevermeulen, 8 april 20163 november 2016

Het nieuwe winkelen verandert razendsnel, in 2006 kwam de opkomst van de webwinkels en veel winkeliers zagen hier niet zo veel heil in. Winkeliers bleven op dezelfde voet doorgaan en kwamen er twee à drie jaar later achter dat het winkelen op internet sneller ging dan gedacht. Grotere bedrijven konden sneller omschakelen vanwege de grote budgetten, kleinere winkeliers bleven achter op de grote jongens en zagen hun omzetten al snel kelderen. Het volgen van deze trend bleek voor veel winkeliers een onmogelijke opgave. En de crisis die begon in 2008 en maakte de situatie er niet beter op. Veel winkeliers stonden op de rand van de afgrond en vele faillissementen volgden.

Winkelleegstand

Nu zijn we acht jaar verder en we zien weer een lichte groei in de koopkracht en detailhandel, echter is dit heel laat aangezien er enorm veel winkelleegstand is. Door de val van grote ketens als de V&D, Perrysport, actiesport en de winkels van MacIntosh Retail Group en de nieuwe formule van modewarenhuis Bijenkorf zien we weer een toename in de winkelleegstand. In 2016 zal de leegstand toenemen tot boven de 10%. Dit is niet goed voor de detailhandel sector.

Nieuwe input

Het is daarom de taak van de mensen die marketingactiviteiten vervullen om goed na te denken over nieuwe stappen om het winkelen in de stad een stuk aantrekkelijker te maken. Dit in samenspraak met de mensen in de politiek en een samenwerking met gemeenten. Gemeenten blijven hogere parkeertarieven vragen, terwijl het aantal bezoekers in de steden blijft afnemen. Dit zijn een aantal factoren die meespelen om het winkelen in de steden een stuk aantrekkelijker te maken.

Persoonlijke aandacht

Wat één van de grootste verschillen is van winkelen in fysieke winkels of op internet is dat persoonlijke aandacht in de fysieke winkels wel aanwezig is. Mensen kunnen voor allerlei vragen terecht in de winkel, ze kunnen worden geholpen bij complexere vragen, de verkoper kan hierbij actief meedenken en een beeld vormen bij het probleem van klanten, terwijl dit op internet een stuk lastiger is. Daarnaast kunnen medewerkers in fysieke winkels de klanten meteen te woord staan en face-to-face contact blijft toch meer gewenst dan een telefoongesprek met de klantenservice of een chatgesprek met iemand op de website.

Winkel ombouwen

Niet alleen op het gebied van webshops moeten winkeliers meegroeien. Het gebruik van narrowcasting door bedrijven is toegenomen. In plaats van de statische mannequins te gebruiken, moeten winkels overstappen op dynamische middelen om de aandacht naar de winkel toe te trekken. Qyn narrowcasting is daar een vorm van, door informatie en advertenties te richten op de doelgroep kan een boodschap makkelijker worden overgebracht. Door modellen met jouw kleding tentoon te stellen met meerdere foto’s of zelfs video’s staat dit veel dichter bij de realiteit dan alleen maar mannequins te gebruiken. Het is zelfs mogelijk om deze schermen interactiever te maken door gebruik te maken van touchscreens of bewegingssensoren waarbij mensen zichzelf in het scherm kunnen zien met verschillende kleding aan. Deze technieken worden almaar goedkoper en de mogelijkheden worden steeds verder uitgebreid. Er komen nieuwere software technieken uit om dit allemaal mogelijk te maken, hiervoor hoeven niet telkens nieuwe spullen te worden gekocht.

De techniek blijft almaar doorgroeien, dit zie je vooral terug in de communicatievoorzieningen die we nu voor handen hebben. Met smartphones en tablets die in de toekomst alleen maar sterker, sneller en beter worden, kan het voor de winkeliers een heel groot voordeel betekenen om daarin mee te groeien. De winkelervaring van de klanten moet beter worden om klanten te blijven trekken en een voorsprong te kunnen behalen op de wereld van online shopping. Hiervoor komen ongetwijfeld nieuwe ontwikkelingen die zeker in de gaten moeten worden gehouden. Mensen worden tegenwoordig constant geholpen om op een zo makkelijk mogelijke manier aan hun behoeften te komen. Door adequaat om te springen met dit soort ontwikkelingen, kunnen winkeliers vaste, maar ook nieuwe klanten naar de winkels blijven trekken.

 

Rate this post
Cultuur en Maatschappij

Bericht navigatie

Previous post
Next post
https://www.likes-kopen.nl/

Top links

Link Partners

Recente berichten

  • Een Corona zelftest kopen
  • Fabrikanten vragen een ontheffing aan voor de Corona thuistest
  • Een beamer
  • Social media uitbesteden
  • Camerabewaking

Categorieën

  • Android (11)
  • Auto en verkeer (52)
  • Beauty en Verzorging (13)
  • Bedrijf (56)
  • Computers (16)
  • Cultuur en Maatschappij (22)
  • dak (2)
  • Dieren (3)
  • Elektronica (17)
  • Entertainment (16)
  • Eten en Drinken (16)
  • Financieel (30)
  • Games (6)
  • Gezondheid (63)
  • Hobby (20)
  • Huis (40)
  • Huishoudelijk (6)
  • Internet (17)
  • Koken (2)
  • kopen (8)
  • Marketing (12)
  • Media (6)
  • Mode (22)
  • Muziek (9)
  • Natuur (1)
  • Nieuws (58)
  • Reizen en Vakantie (13)
  • Sport (8)
  • Techniek (13)
  • Telefoon (15)
  • Tips (19)
  • Tuin (14)
  • Uncategorized (10)
  • verbouwing (7)
  • Vervoer (31)
  • webshop (9)

Recente reacties

  • Tiffany Laureys op Gratis medium chat
  • Tim op Nederlandse Minix Forum
  • David H. op De invloed van licht op de mens

Archieven

  • april 2021
  • augustus 2020
  • december 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • februari 2019
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • oktober 2017
  • september 2017
  • juli 2017
  • mei 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • januari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • augustus 2016
  • juli 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • april 2016
  • maart 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • oktober 2015
  • september 2015
  • augustus 2015
  • juli 2015
  • juni 2015
  • mei 2015
  • april 2015
  • maart 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • december 2014
  • november 2014
  • oktober 2014
  • september 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
©2025 Plaats je bericht | WordPress Theme by SuperbThemes