Nederlanders zijn gek op winkelen. Niet alleen vrouwen, maar ook de Nederlandse mannen. Uit onderzoek is gebleken dat Nederlandse mannen vaker spontane aankopen doen dan we denken. Daarmee behoort Nederland, samen met Frankrijk en Duitsland, tot het land waarin mannen winkelen het leukst vinden.
Populair
Jeans en t-shirts zijn het populairst onder de mannen. Mannen zijn minder gevoelig voor trends in vergelijking met vrouwen. Gemiddeld geven ze ruim 100 euro per maand uit aan kleding en schoenen. Dat is ruim 1200 euro per jaar! Ook online shoppen is erg populair onder de mannen. Van de Nederlandse mannen koopt 98% wel eens iets op internet. Online winkelen is populair omdat het sneller gaat, in vergelijking met het shoppen in een stad. Over het algemeen hebben mannen een hekel aan langdurig in de stad lopen voor één broek of shirt.
Keuze
Ondanks de crisis komen er steeds meer kleding aanbieders op de markt. Voor online groeit de kledingmarkt enorm in aanbod. Offline lijkt dit stil te blijven staan of terug te lopen. Door deze ontwikkeling hebben zowel mannen als vrouwen een brede keuze in aanbod. Zeker door de groei van online, is de markt erg transparant gemaakt. De afnemers hebben inzicht in alle prijzen en gaan de kleding vergelijken, waardoor het gemakkelijker wordt het beste product voor de beste prijs te kopen. Door de vele (online) aanbieders, zien veel mensen door de bomen het bos niet meer. Grote winkelketens hebben tegenwoordig een erg uitgebreid assortiment, waarbij je je hele kledingkast zou kunnen vullen. Maar wat als je alleen maar enkele t-shirts nodig hebt? De grote ketens hebben vrijwel hetzelfde aanbod en een overvloed aan keuze. Bekijk dan eens dit aanbod van de webshop mannen t-shirts, gevuld met t-shirts met coole prints, teksten of overige designs. Een goed overzicht en regelmatig leuke aanbiedingen!
Aanbiedingen
Doordat de kledingmarkt zeer transparant is en er een hoge concurrentiedruk is op de vele ondernemers, heeft dit gevolgen voor de prijzen. Waar er vroeger alleen een uitverkoop was aan het einde van een seizoen, zien we nu dat kledingzaken voortdurend interessante aanbiedingen of acties hebben. Dit is erg interessant voor de klanten, omdat op deze manier erg slimme inkopen gedaan kunnen worden.