Het organiseren van een evenement op een externe locatie kan voor enorm veel stress zorgen. Dit komt voor een groot deel door onzekerheid over welke dingen je zeker moet weten tijdens de organisatie van je evenement. Het zomaar organiseren van een evenement kan zorgen voor enorm veel stress en dat is zonde. Je wilt goede en solide afspraken maken met je locatie en natuurlijk met andere partners die wat te maken hebben met het evenement en het organiseren daarvan. De grote vraag is echter, welke afspraken moet je dan maken? Daarmee help ik jou in deze blog.
Maak afspraken over catering
Goede catering is niet alleen catering die lekker is. Dat is namelijk een van de grootste misvattingen. Goede catering is catering die aansluit bij de wensen en behoeftes van degene die op je evenement afkomen. Wanneer er bijvoorbeeld mensen op je evenement afkomen met een bepaalde allergie of die een bepaalt geloof aanhangen, dan is het handig om hier rekening mee te houden. Maak dit kenbaar bij de evenementenlocatie waar jij je evenement wilt gaan organiseren.
Maak afspraken over uitloop
Een van de meest vervelende zaken die kunnen voorkomen is een gepeperde rekening nadat je klaar bent met je event. Dus maak goede afspraken over wat er gebeurd wanneer er inderdaad uitloop plaatsvindt. Stel vragen over of er dan extra kosten bij worden gerekend en natuurlijk of er nog andere zaken bespreekbaar moeten worden gemaakt.
Kies een goed bereikbare locatie
Een goed bereikbare locatie is hartstikke belangrijk voor alle gasten die op je evenement afkomen. Een goed bereikbare locatie is in principe een locatie waarvoor niemand ellendig lang hoeft te reizen. Dus kies voor een locatie die dichtbij de woonplaatsen van je gasten liggen.
Succes!
Ik wens je ontzettend veel succes bij het organiseren van een evenement op een externe locatie.