Er zijn nog te veel ondernemers die zich niet bezig houden met duurzaam ondernemen. Daarnaast is er ook een aantal ondernemers die het wel wil, maar die het niet lukt. Ze zijn simpelweg te druk met de dagelijkse werkzaamheden of ze zien het nut van duurzaam ondernemen niet in. Tegen al deze ondernemers zou ik toch willen zeggen: begin met duurzaam ondernemen. Duurzaam ondernemen loont namelijk. Je stimuleert groei, bespaart kosten en verhoogt de omzet. Nog niet overtuigd? Dan moet je onderstaande redenen lezen.
Wees zuinig met de brandstoffen
Het is geen geheim dat de fossiele brandstoffen langzaam op raken. Olie, steenkool en gas worden steeds duurder, omdat het minder goed te verkrijgen is. Waarom zou je meer gaan betalen als je door aanpassingen ook goedkoper en duurzamer kunt ondernemen? Maak gebruik van andere energiebronnen.
Streepje voor
Duurzaam leven is populair onder de mensen. Als ondernemer moet je weten wat je consumenten belangrijk vinden. We kopen steeds vaker wat bij de biologische slager of bakker. Duurzame ondernemers krijgen dan ook de voorkeur boven een bedrijf dat niet duurzaam onderneemt. Met het duurzaam ondernemen krijg je een grotere afzetmarkt. Breng voor jouw bedrijf in kaart wat de mogelijkheden zijn omtrent duurzame energie. Er zijn genoeg zakelijke energieleveranciers die je daar bij kunnen helpen. Zo kun je advies vragen aan onder andere Gazprom Energy.
Bespaar op de kosten
Met een paar kleine aanpassingen kun je ook al veel betekenen voor het milieu. Zet bijvoorbeeld slimmere technologie in en bespaar op energiekosten. Vergelijk verschillende zakelijke energieleveranciers met elkaar. Een energieleverancier als Gazprom Energy zorgt ervoor dat jij een advies op maat krijgt. Zij denken ook mee met de klanten en helpen om zo duurzaam mogelijk energie te leveren en te verbruiken.
Betrokkenheid
Door duurzaam te ondernemen, laat je zien dat je geeft om het milieu. Consumenten, klanten en medewerkers voelen zich hierdoor eerder betrokken bij het bedrijf. Dit komt omdat ze op een lijn zitten met de normen en waarden die je als bedrijf naleeft. We willen allemaal nog lang van deze aarde kunnen genieten en we willen ook dat ons nageslacht hiervan kan genieten. Om dat voor elkaar te krijgen, moeten we met zijn allen streven naar een duurzame samenleving.