Laten we vooropstellen dat bedrijfsfotografie voor iedere ondernemer een absolute must is. Het omvat namelijk alle fotografie omtrent een bedrijf. Het kan bijdragen aan het imago van uw bedrijf en het product dat u verkoopt of de dienst die u aanbiedt. Ook kunnen het sfeerbeelden zijn van het kantoor of portretfoto’s van uw medewerkers. Het in beeld brengen van uw organisatie zorgt ervoor dat u zichtbaar bent en geeft een gezicht aan het bedrijf. Bij (potentiële) klanten wekt dit vertrouwen. Mensen doen namelijk graag zaken met mensen. Een bedrijf dat haar interne kant niet laat zien, creëert geen gevoel bij haar doelgroep. In dit artikel worden 4 soorten van bedrijfsfotografie genoemd die de moeite waard zijn voor elk bedrijf. Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden. Bespreek uw wensen met de fotograaf.
1. Zakelijke profielfoto’s
Zowel een werknemer als een werkgever heeft baat bij een zakelijke profielfoto van zichzelf of juist van het hele team. De werknemer kan deze foto gebruiken op zijn of haar zakelijke online netwerk profiel. De werkgever heeft er ook baat bij als alle werknemers een zakelijke profielfoto laten maken. Soms wordt het vanuit het bedrijf als eis gesteld om een zakelijke profielfoto te hanteren op social media platformen zoals LinkedIn, maar ook voor op de website van een bedrijf is het goed om hier profielfoto’s van elk teamlid op te plaatsen. Zo komt de werknemer, maar ook u als werkgever goed over. Inzichtelijk maken met welke mensen uw (potentiële) klant te maken krijgt, dat is altijd van toegevoegde waarde.
2. Interieurfoto’s van het kantoor
U kunt uw bedrijf op beeld vast laten leggen door interieurfoto’s van het kantoor te laten maken door een professionele bedrijfsfotograaf. Door de werkomgeving binnen uw bedrijf met buitenstaanders te delen, kunnen deze zich inleven in de situatie op uw kantoor. Hierdoor wordt uw bedrijf als persoonlijker gezien. Let er wel op dat u zorgvuldig bekijkt hoe u deze foto’s maakt. Schakel daarom een professionele fotograaf in die eerder interieurfoto’s voor bedrijven heeft gemaakt. Dan weet u zeker dat het mooie foto’s worden die u met trots naar buiten kunt communiceren op bijvoorbeeld uw website.
3. Reclamefotografie voor een bedrijf
Als u een bedrijf heeft, wilt u natuurlijk dat deze zichtbaar is. Zowel online als offline. Online speelt uw website een grote rol, maar ook social media pagina’s van uw bedrijf zijn belangrijk. Het maken van reclame online kan uw imago maken of breken. Natuurlijk wilt u een positief imago bewerkstelligen. Stap daarom altijd naar een professionele bedrijfsfotograaf toe. Deze kan u helpen om aan de hand van de juiste fotografie reclame te maken.
4. Onroerend goed bedrijfsfotografie
Als u van plan bent om een bedrijfspand te verhuren of misschien zelfs te verkopen, is het handig om professionele foto’s te laten maken. Een fotograaf die gespecialiseerd is in bedrijfsfotografie van onroerend goed is hiervoor uitermate geschikt. Deze weet namelijk als geen ander hoe uw pand het beste op beeld kan worden gezet. Dat is natuurlijk erg belangrijk en heeft invloed op de verhuur of verkoop. Onduidelijke foto’s of foto’s die niet professioneel zijn gemaakt, worden minder serieus genomen. U wilt waarschijnlijk niet jaren blijven zitten met uw bedrijfspand en inkomsten door huur mislopen of schulden oplopen doordat u het pand niet verkocht krijgt. Daarom is het beter om meteen een professionele bedrijfsfotograaf in te zetten dan zelf aan de slag te gaan met een camera.